Also ich finde es optisch schon sehr ansprechend.
Es ist nicht ganz so finster und kurzsichtig wie in SF aber auch nicht so hell und bunt wie in AN/AN2 mit 20km Sichtweite. Ein guter Spagat, mit dem alle glücklich werden können.
Und das will schon was heißen, wenn so ein alter SF'ler wie ich das sagt.
Nur der Unschärfe-Filter wirkt noch etwas seltsam, das sieht in RealLife-Unterwasseraufnahmen doch irgendwie anders aus. Und ich hoffe mal, daß auch wieder ein HUD-Zielerfassungssystem eingebaut wird, sonst wird das anvisieren doch recht schwer.
El-Topo: Wenn im Shogunat ein Samurai ins Wasser furzt, kann ich von hier aus die Blasen zählen.
Yeah, Aquanox 3
Hab mich schon ziemlich gefreut als ich davon erfahren hab. Hoffe nur, dass es nicht ganz so bunt und arcade-artig wird wie auf manchen (frühen) Bildern. Ich mochte den AN2-Stil sehr.
Aber, die letzten Bilder und Trailer finde ich ganz okay was das angeht. Auf jeden Fall besser als AN: The Angel's Tears
Subject: Project Update #35: Aquanox Deep Descent by Aquanox Team
Date: Fri, 23 Aug 2019 16:56:54 +0000 (UTC)
At The Finish Line (For Backers Only)
Light everyone,
It took us a lot more than we expected. We spend long months working on Aquanox, it was a crazy ride, full of surprises and challenges but now, at last, we can say that the game is ready and will be released within next three months (the exact date will be announced soon by our publisher).
Due to the limitations of our team, we were so focused on adding a new content and polishing the game that we hadn't had time to properly communicate all the changes with you, for which, please, accept our sincere apologies.
But to not keep you in the dark, we want to tell you briefly about what was done it the previous months. We gathered feedback we got from you, focus testers and others and established the main areas of improvements, which we addressed by:
* A possibility of finishing the whole game in coop added (initially we had some difficulties with implementing it, so in one moment we were thinking about removing this feature, but playing together was too fun to be ignored).
* Implemented a system to better communicate the combat challenge with the players, to make sure the aquanauts are aware of what challenges they are facing,
* Re-balancing the ship classes that are present in the game: The Recon, the Combat and the Siege - to make them more unique and more significantly different from one another. We felt that the initial differences between them were just not enough,
* Adjusting the overall speed of various ships. Some are faster, some are slower, to create an interesting, fun but also unique experience while driving them about the world of Aqua.
* Spending time on polishing and reworking large parts of the game world in order to make them visually more interesting by adding points of interest, caves to explore and wrecks to salvage. The game world is now both bigger and more interesting for our players to explore!
* Adding variations to weapons by expanding on the existing weapon classes, including EMP or Nanoplankton field generators to further expand the arsenal at the players disposal. Now, with three times as many ways to destroy your enemies!
* Adding a lot of new exploration options with salvages or loot scattered in the game world. We've adjusted the balance to fit these, so that those who spend time searching for shipwrecks or other things to salvage will live better than those that don't. Life in Aqua is harsh!
* Re-working most of the SFX and VFX as part of our polish pass, to make the game that much more amazing to both the eye and the ear,
* Reworking a lot of the UI to make it clearer, more readable and easier to handle,
* Adding a lot of new Flora and Fauna, including a lot of polishing in our Nanofauna encounters.
There is still a few things which we would like to change and address, so we aren't finishing the work yet. We plan to improve the game further with the Day-0 patch.
Once again sorry for long silence, but we are planning to make up for it in the next weeks.
Subject: Project Update #35: Aquanox Deep Descent by Aquanox Team
Date: Fri, 23 Aug 2019 16:56:54 +0000 (UTC)
At The Finish Line (For Backers Only)
Light everyone,
It took us a lot more than we expected. We spend long months working on Aquanox, it was a crazy ride, full of surprises and challenges but now, at last, we can say that the game is ready and will be released within next three months (the exact date will be announced soon by our publisher).
Für ein bisserl Kommunikation nach außen, im Grunde auch nur verkaufsfördernd, sollte doch eigentlich immer Zeit sein. Von Deep Silver hätte ich mehr Getrommel erwartet. Aber ok, es kommt, yay!
ich war schon Jahre nicht merh aktiv im Forum - wurde echt wieder wieder Zeit - und habe heute durch Zufall festgestellt, dass das bei mir mittlerweile in Vergessenheit geratene Projekt von Nordic Games scheinabr realität wurde? Laut Amazon ist es ab 31.12.19 erhältlich. Habe ich das falsch verstanden oder ist dem wirklich so?
Yeah sieht so aus. Bin Backer und bekomme ab und zu Updates.
Allerdings haben sie das Release mehmals verschoben... lol, 31.12.2019 ("Wir werden das Spiel Ende 2019 releasen") ...
Sieht aber so aus als gäben sie sich Mühe, dass es einigermassen rund ist. Und nicht völlig verbuggt auf den Markt kommt. Hab gehört das ist heut zu Tage gang und gäbe (ich weiss das nicht genau, da ich nie viel gespielt hab - ausser AN2:R und AoE).
Hab aber noch gar keinen (Windows-) PC auf dem ich das spielen kann...